Vorlesung: Physics-based Modelling

Veranstaltung

  • Dozent(en):
  • Beginn: Freitag, 23. Oktober
  • Zeiten: Freitag 10:30–12:00 in HS 1 (Römerstraße 164)
  • Veranstaltungsnummer: MA-INF 2302
  • Studiengang: Master
  • Voraussetzungen: Keine, aber MA-INF 2111 empfohlen
  • Aufwand: 6 LP

Übung

  • Betreuer:
    • Marcus Karlbowski

Beschreibung

Subject of this lecture are physically-based simulation techniques for applications in computer graphics and computer animation. Such techniques are increasingly used to create complex animated films, in virtual reality applications and also in computer games.

The lecture will cover the following topics:

  • Particle simulation
  • rigid bodies
  • multi-body-systems
  • collision detection
  • collisions response
  • physics-based motion editing
  • controller-based motion editing

Examinations

We will perform oral examinations for the lecture physics based modelling. Please use the following link to select a data and time slot for your examination:

http://doodle.com/poll/ipvbz5g8cybvtd3h.

 

 

Folien

Übungsaufgaben

Übung 1:
Übungsblatt  (PDF-Dokument, 124 KB)
Übung 2: updated version (+ Blender Plugin)
Übungsblatt  (PDF-Dokument, 433 KB)
Übung 3:
Übungsblatt  (PDF-Dokument, 104 KB)
Übung 4:
Übungsblatt  (PDF-Dokument, 106 KB)
Übung project: A
Übungsblatt  (PDF-Dokument, 126 KB)
Übung project: B
Übungsblatt  (PDF-Dokument, 290 KB)

Dokumente